.
Het is voor ons onmogelijk om hier voor u een standaard prijslijst te tonen.
Iedere klant is anders, en iedere klant heeft andere eisen en opties.
U kunt daarom altijd via deze link een offerte aanvragen. U ontvangt dan zsm een offerte op maat voor uw campagne.
Voor het inzetten van advertenties op het internet en de mobiele telefoon bestaan twee soorten afrekenmodellen. U betaalt als adverteerder voor het bereik dat u opbouwt of voor de directe respons op uw advertentie.
Bereikcampagnes: CPM
Bereikcampagnes worden afgerekend op basis van CPM. CPM staat voor cost per mille, de kosten per 1.000 vertoningen van uw advertentie. Wanneer u uw campagne op deze manier inzet wordt het bereik gegarandeerd. Afhankelijk van het aantal mensen dat u wilt bereiken en de contactfrequentie, wordt een pakket aan vertoningen (ook wel views) samengesteld. De CPM prijs verschilt per formaat en ook per site. Hoe groter het formaat, hoe hoger de impact en hoe hoger ook de CPM prijs. De prijs per site wordt voornamelijk bepaald door vraag en aanbod. Hoe groter de vrager, hoe hoger de prijs. Gebruikelijk is de vraag naar bepaalde sites groter wanneer deze een zeer gewilde doelgroep aanbiedt, of wanneer de site een zeer sterk merk is en dus interessante ruimte biedt voor een adverteerder om daar binnen te adverteren.
Responscampagnes: CPC / CPL / CPS / CPA
Het is zeer eenvoudig om te meten hoeveel mensen op een advertentie geklikt hebben, na het zien van de advertentie iets gekocht hebben of informatie hebben achtergelaten. Hier kan dan ook direct op worden afgerekend.
- U betaalt als adverteerder pas wanneer:
- Iemand op de advertentie klikt: CPC (= cost per click)
- Iemand een lead achterlaat op uw website: CPL (= cost per lead)
- Iemand daadwerkelijk iets koopt: CPS (= cost per sale)
- Iemand een andere gewenste actie onderneemt: CPA (= cost per action)
Afrekenen op respons brengt een aantal nadelen met zich mee. Zo weet u als adverteerder veelal niet op welke sites u adverteert. Uw campagne wordt ingezet in een zeer grote poule van websites. Wanneer u inkoopt op kosten per click (CPC) wordt, afhankelijk van het aantal clicks per site, wordt de campagne softwarematig geoptimaliseerd. Ervan uitgaande dat iedere campagne ook een bijdrage levert aan uw naamsbekendheid, is het vaak raadzaam om zorgvuldig uw sites uit te kiezen. Ook dient u zich af te vragen wat de waarde van een click exact is. Per campagne klikt vaak slechts een klein percentage op de advertentie. Betekent dit dat de campagne geen waarde heeft gehad voor de mensen die niet klikken? Zo zullen de mensen die op dit moment een huis willen kopen alleen geïnteresseerd zijn in een hypotheek, maar dat betekent niet dat uw campagne voor de overige mensen geen waarde heeft. Het zorgvuldig uitzoeken van uw websites en bereik zorgt ervoor dat geen enkele vertoning waardeloos is of zelfs schadelijk wordt voor uw merk. U bouwt ook uw merk of koopintentie onder de mensen die niet direct geïnteresseerd zijn.
Resultaatgerichte campagnes
Belangrijker dan het meten van het aantal clicks, is te kijken naar het daadwerkelijke resultaat van uw campagne. Naast het bouwen van uw merk of koopintentie is de daadwerkelijk verkoop vaak een belangrijke doelstelling. Deze verkoop kan gedaan worden op de website van de adverteerder en dit is bovendien eenvoudig te meten. Door het plaatsen van codes op de website van de adverteerder kan gemeten worden hoeveel mensen daadwerkelijk iets aanschaffen of waar deze mensen in het proces afhaken. Er kan gemeten worden waar, welke en hoe vaak deze mensen een advertentie gezien hebben. Een website of campagne kan wellicht weinig clicks realiseren, maar wel veel verkoop. Ook de inkoop op resultaat kan op twee manieren worden gedaan. De eerste manier is om de advertenties aan zo veel mogelijk mensen te laten zien en pas te betalen wanneer deze daadwerkelijk wat kopen. De kans op verkoop is vaak gering, de beloning voor de betreffende exploitant per 1.000 vertoningen dus ook. Dit zorgt er vaak voor dat de investering om dit te behalen vanuit de exploitant vaak ook gering blijft. Binnen deze methode loopt u dezelfde risico’s als eerder genoemd voor de kosten per click campagne.
Hybride advertentiemodel
Rekenvoorbeeld
De kosten per CPM (1000 vertoningen) verschilt per website en ligt tussen de € 0,19 en € 1,14 per CPM.
Als we als voorbeeld uitgaan van € 0,25 per CPM voor een 468 x 60 pixels banner dan is de berekening:
50 CPM = 50.000 vertoningen komt neer op: 50 x € 0,25 = € 12,50.
Dus voor slechts € 12,50 wordt uw 468 x 60 pixels banner dan 50.000 keer vertoont op de door u opgegeven website(s).
De minimale afname voor CPM lager dan € 0,50 is 50 blokken. Voor CPM hoger dan € 0,50 is dit 25 blokken.
De minimale afname van extra vertoningen gaan per blokken van 10
Wat krijgt u hiervoor
- 24/7 support
- Gebruik maken van geavanceerde advertentie systemen
- Een eigen inlognaam en wachtwoord
- 24/7 kunnen inloggen om uw statistieken te bekijken
- Statistieken 1 x per week per email
Offerte:
U kunt via deze link een offerte aanvragen. U ontvangt dan zsm een offerte op maat voor uw campagne.
Voordelen van online adverteren:
- De kosten van online adverteren liggen lager, waardoor de contactfrequentie met de doelgroep verhoogd kan worden.
- Veel meer dan bij offline media zijn reacties van de doelgroep op uitingen te volgen en het gedrag (clicks en navigatie) te meten.
- reclameboodschappen op internet kunnen worden verrijkt met (flash)animaties, audio, video en downloads (bijvoorbeeld een brochure of aanvraagformulier).
- De marketingactiviteiten zijn beter meetbaar.
- Internet en e-mail is een flexibel medium dat weinig doorlooptijd kent.



